Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden – Vloerverwarmingdepot.nl

Inhoudsopgave

    • Artikel 1 – Definities
    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

  • Artikel 3 – Toepasselijkheid
  • Artikel 4 – Het aanbod
  • Artikel 5 – De overeenkomst
  • Artikel 6 – Herroepingsrecht
  • Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
  • Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
  • Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
  • Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
  • Artikel 11 – De prijs
  • Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
  • Artikel 13 – Levering en uitvoering
  • Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
  • Artikel 15 – Betaling
  • Artikel 16 – Klachtenregeling
  • Artikel 17 – Geschillen
  • Artikel 18 – Branchegarantie
  • Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
  • Artikel 20 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd.
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  • Ondernemer: VloerverwarmingDepot.nl, de natuurlijke of rechtspersoon die producten aanbiedt aan consumenten via een webshop.
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Vloerverwarmingdepot.nl, handelend onder Lake Capital Holding B.V.
Bieslook 28, 5063EC Oisterwijk
Tel. +31 (0) 63 075 8244
Email: info@vloerverwarmingdepot.nl
Website: www.vloerverwarmingdepot.nl
KvK-nummer: 94088721
BTW-nummer: NL866631653B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Vloerverwarmingdepot.nl en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Vloerverwarmingdepot.nl en de consument.

Artikel 4 – Het aanbod
Vloerverwarmingdepot.nl doet altijd een nauwkeurige omschrijving van de producten in het aanbod. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Verzendkosten worden in de winkelwagen berekend.
Elk aanbod is onder voorbehoud van beschikbaarheid en kan zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden. De bestelling is pas bevestigd als de bestelling is overgedragen aan de verzendpartij. Tot die tijd is Vloerverwarmingdepot.nl gemachtigd de bestelling te wijzigen.

Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de consument en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Bij een elektronische overeenkomst bevestigt de ondernemer de ontvangst van de aanvaarding via e-mail.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
De consument heeft het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling zonder opgave van redenen te ontbinden.
De bedenktijd gaat in op de dag van ontvangst van de bestelling door de consument.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
De consument dient het product met zorg te behandelen tijdens de bedenktijd. Het product mag enkel bekeken worden om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Bij beschadigingen en niet originele verpakking kan de verkopende partij extra kosten rekenen.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Als de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktijd. De kosten voor het terugzenden van het product zijn voor rekening van de consument, tenzij anders aangegeven door de ondernemer.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
De ondernemer zal alle betalingen, inclusief de leveringskosten, binnen 14 dagen terugbetalen, tenzij het product nog niet is ontvangen of teruggezonden.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor op maat gemaakte producten, zoals vloerverwarmingssystemen, vloerverwarmingpakketten en samengestelde vloerverwarming sets die speciaal voor de consument zijn aangepast.

Artikel 11 – De prijs
De prijzen van de producten worden duidelijk vermeld in de webshop en zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten.

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Vloerverwarmingdepot.nl biedt geen extra garantie bovenop de wettelijke garantie die van toepassing is.

Artikel 13 – Levering en uitvoering
De levering van producten zal zo snel mogelijk gebeuren. De leveringstermijn wordt bij het aanbod aangegeven, maar dit staat niet vast. Pas nadat de bestelling geplaatst is, wordt er een bezorgmoment vastgesteld. Hierin kunnen er altijd wijzigingen ontstaan. Dit wordt, zo nodig, snel gecommuniceerd met de consument.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  • De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  • Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  • In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  • Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  • Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  • Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund, ingaande de dag na ontvangst van de aanmaning, om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.


Artikel 16 – Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org (www.thuiswinkel.org). De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.


Artikel 17 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 19 – Wijziging van de algemene voorwaarden

Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Afbeelding
  • Artikelnummer
  • Score
  • Prijs
  • Stock
  • Description
  • Gewicht
  • Afmetingen
  • Extra informatie
  • Bestellen
Click outside to hide the comparison bar
Vergelijk